Khamis, 9 Januari 2020

Khasiat Madu Bersama Jus Lemon

Info kesihatan,kecantikan,kecergasan


17 Khasiat Madu Lemon Untuk Kesihatan



Kita patut mulakan hari dengan menyelaraskan badan dengan alam semula jadi. Badan kita sebenarnya sangat banyak dengan asid kerana makanan segera, pencemaran udara, tidak cukup bersenam dan atas faktor faktor stress lain yang boleh menyebabkan badan bertoksik.

Madu mempunyai tenaga yang sangat tinggi beserta dengan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan manusia.


Lemon adalah buah yang berasid, tetapi siapa sangka ia juga menghasilkan alkali. Apa tunggu lagi. Ayuh mulakan hari anda dengan meminum madu dan jus lemon yang mampu anda lakukan sendiri dirumah.


Berikut merupakan beberapa kebaikan yang terdapat di dalam madu dan jus lemon yang mungkin anda baru ketahui.


Sistem Pencernaan

Madu dan lemon bertindak sebagai agen pencuci darah dan anti bakteria. Tidak hairanlah jika mereka yang bermasalah pencernaan akan mencari madu dan lemon.
Hannya beberapa titik madu bersama lemon sudah mampu melegakan segalanya.

Madu mempunyai tahap tenaga yang tinggi dan lemon membantu dalam mengeluarkan toksin dalam badan. Jika anda sedang berdiet, gabungan antara madu dan lemon di dalam diet anda amat sesuai. Seperti kebanyakan buah lain, lemon sangat rendah dengan kalori selain tiada lemak dan kolestrol. Madu mempunyai nutrient yang disebut sebagai pectin yang boleh membuatkan anda berasa kenyang. Ia juga membantu dalam mengurangkan kadar penyerapan gula di dalam badan. Semestinya, ia umpama menggantikan makanan ruji anda setiap hari. Lemon juga akan mengeluarkan lebihan air di dalam badan toksin melalui air kencing.

Untuk hasil yang lebih menakjubkan dan cepat, minumlah 2 sudu makan air perahan lemon dan 2 sudu makan madu setiap hari. Sudah pasti anda akan kelihatan kurus dan bertenaga.

madulebahkedah.com
madu kelulut

Membunuh Parasit Dan Bakteria

Pernahkah anda mempunyai parasite di dalam badan seperti cacing di dalam badan? Menakutkan bukan?
Jadi,penyelesaian ialah dengan madu dan lemon. Seperti yang disebutkan di atas tadi,madu mempunyai enzem anti bakteria dan lemon mengeluarkan alkali apabila keduanya bergabung terhasil satu kekutan melawan bakteria dan parasit dalam badan. Minum jus lemon suam bersama madu berupaya membunuh parasit dan bakteria

madulebahkedah.com
lawatan

Madu sarang dan lemon sebenarnya boleh mengatasi masalah mulut berbau dan masalah pernafasan yang sering berlaku. Dengan hanya mengunyah madu sarang(propolis) selama 5-10minit selepas itu kumur dengan jus lemon suam. Jadikan rutin harian ini juga dapat menghindari masalah gusi dan pernafasan


madulebahkedah.com
madu sarang

Meningkatkan Stamina Dan Daya Fokus

 Jika anda mahu meningkatkan fokus anda di tempat kerja,Madu dan lemon sangat membantu. Di dalam satu kajian yang dilakukan ke atas beberapa orang mendapati pengambilan madu dapat meningkatkan stamina dan minyak lemon yang mempunyai bau yang menenangkan mampu meningkatkan fokus seseorang hanya dengan menghidu bau tersebut. Hebat bukan?

madulebahkedah.com
lawatan


 Memperbaiki Kulit 

Kulit yang terkupas biasanya disebabkan oleh kadar vitamin c yang tidak cukup dan kurangnya kadar kelembapan kulit. Vitamin c boleh mengstimulasikan kulit anda agar kelihatan mulus. Gunakan madu bersama lemon sebagai skrub muka sekali seminggu.
Madu mempunyai banyak vitamin dan miniral yang diperlukan oleh badan manusia

Lemon boleh membantu untuk menghilangkan jerawat jerawat degil dan sel kulit mati di muka anda. Muka dan badan anda akan kelihatan lebih sihat dan muda selepas itu!

madulebahkedah.com
lotion organik


Detox Hati Anda

Seperti yang disebutkan di atas tadi, lemon boleh mengeluarkan toksik yang ada di badan anda menerusi air kencing. Secara tidak langsung anda akan berasa lebih segar dan bertenaga daripada sebelum itu.


Merawat Tekanan Darah Tinggi

Tahukah anda, pactin yang terkandung di dalam lemon dan madu boleh mengurangkan kolestrol. Darah tinggi boleh meningkat dengan kadar kolestrol yang tinggi. Jika anda mengambil madu bersama lemon setiap hari secara tidak langsung akan mengurangkan tekanan darah tinggi anda dan vitamin p yang ada di dalam lemon akan membantu untuk menguatkan saluran darah.
Selain itu, lemon dan madu juga sangat kaya dengan potassium yang turut boleh mengurangkan tekanan darah.

madulebahkedah.com
lawatan


 Merawat Masalah Kelemumur

Mudah sahaja. Hanya letakkan jus perahan lemon bersama minyak kelapa dan madu ke atas kepala anda untuk membuat mask rambut. Bahan bahan ini akan membantu untuk melembabkan kulit kepala anda sekali gus menghilangkan kelimumur anda.

Tetapi, diingatkan! Lemon juga mempunyai potensi untuk meringankan rambut anda. Jadi, jangan terlebih melakukannya.

peserta kursus


Membuatkan Skrub Kaki dan Rendaman Kaki

Lemon sebenarnya mengandungi asid sitrik atau pun lebih dikenali sebagai vitamin c yang membantu untuk merawat sel kulit mati, menggalakkan pembaharuan kulit dan mencerahkan bahagian yang gelap.

Ada dua cara untuk mengubatinya:
• Rendamlah kaki anda ke dalam 2 ke 3 sudu perahan lemon bersama 2 sudu besar minyak zaitun dan satu perempat cawan susu. Selepas itu, jangan lupa untuk membuang sel kulit mati di kaki terutama di bahagian tumit kaki anda selesai rendam keringkan kaki dan sapu madu pada kaki untuk melembap dan membaiki sel kulit
• Selain itu, anda juga boleh membuat srub kaki daripada 2 cawan gula perang, satu perempat madu dan beberapa titik minyak lemon. Jangan lupa untuk pastikan skrub anda tidak terlalu berminyak untuk hasil yang lebih baik.
Gunakanlah skrub ini selepas anda membuat rendaman kaki seperti yang disebutkan di atas tadi.
Semestinya, kaki anda akan kelihatan lebih cantik daripada sebelumnya.

 lebah pulang ke sarang

 Melegakan Demam dan Selsema

Untuk melegakan demam,1sudu makan madu dan beberapa titik jus lemon bersama air suam sudah mencukupi. Anda tidak perlu untuk ke klinik dan hospital sebenarnya. Lakukan rutin ini setiap dua jam sehingga sembuh. Madu dan Lemon sebenarnya boleh meningkan tahap imunisasi di dalam badan. Tetapi diingatkan sekali lagi, jika keadaan bertambah buruk, berjumpalah dengan doktor anda.
madulebahkedah.com
madu kelulut

Seperti yang disebutkan di atas tadi, lemon boleh menghilangkan jerawat jerawat degil di muka anda. Tetapi, ini lebih lagi didapati ia boleh mencerahkan kulit yang gelap dan menanggalkan sel kulit mati.

Tanpa vitamin C, kulit anda tidak mampu untuk memperbaiki sel kulit rosak dan akan mengakibatkan kedutan di muka. Madu juga merupakan rahsia utama apabila badan anda menghasilkan kologen agar kelihatan muda dan cantik.


madulebahkedah.com
kecantikan organik

Merawat Masalah Jerawat

Sama seperti di atas, lemon mempunyai elemen anti bakteria yang boleh digunakan dalam merawat masalah jerawat dan jeragat. Hanya basahkan kapas dengan sebiji jus lemon beserta sesudu teh madu dan letakkan ke tempat tempata yang bermasalah untuk semalaman.
Apabila anda bangun keesokkan harinya, hanya basuh dan lakukan rutin anda dalam menjaga muka.


madulebahkedah.com
sabun 

Merawat Gigitan Serangga

Usah mencari ubat penghalang serangga dan penyembur serangga. Ayuh membuat ubat  sendiri dengan menggunakan bahan semula jadi!

Hanya campurkan madu, lemon dan minyak serai mampu mengubati gigitan seranga.

madulebahkedah.com
balm

Mengurangkan Kesakitan

Jika anda menghadapi masalah sendi seperti arthritis, rheuma dan sakit sendi yang lain, hanya minum segelas air madu bersama dengan perahan lemon. Ia akan membantu untuk mengurangkan kesakitan anda.


Dengan air madu berserta ekstrak lemon, ia mampu untuk melegakan kesakitan anda standing pil penahan sakit yang lain.


terapi sengatan lebah

 Menghilangkan Urat-Urat Yang Ketara

Bukankah urat urat yang selalu timbul di kaki itu mencacatkan pandangan kaki kita? Ayuh gunakan lemon untuk membuatkan kaki anda kembali kelihatan menarik. Campurkan Madu dengan minyak lemon dan urutkan dengan perlahan lahan.

Jangan lupa untuk melakukannya secara kerap. Anda akan lihat sedikit demi sedikit, urat anda sudah tidak kelihatan lagi.

madulebahkedah.com
lawatan

Memutihkan Gigi dan Gusi Yang Kuat

Untuk mereka yang suka dengan penjagaan gigi, mereka akan biasa membeli ubat untuk memutihkan gigi yang mahal harganya. Tidak perlu lagi sekarang, jika anda campurkan jus lemon dengan Sarang Lebah.
Hanya kunyah selama 5minit sehari anda akan mendapat gigi yang putih dan gusi yang kuat.

madu sarang sedap

Kesimpulan

Sebenarnya terdapat banyak lagi khasiat lemon yang tidak disenarikan di sini. Walaupun saiz lemon itu kecil, tetapi terdapat banyak sangat khasiatnya. Bolehlah anda menjaga kesihatan sambil berjimat dengan lemon selepas ini. Ayuh ramai ramai mencuba tips yang diberikan tadi.


KONGSIKAN ARTIKEL INI

Penulis:Pn.Liza (Lizafarm Lizafood Enterprise)

facebook:www.facebook.com/madulebahkedah


1 ulasan:


  1. Numpang promo ya Admin^^
    ayo segera bergabung dengan kami di ionqq^^com
    dengan minimal deposit hanya 20.000 rupiah :)
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa & E-Money
    - Telkomsel
    - GOPAY
    - Link AJA
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.IONPK.ME (k)
    add Whatshapp : +85515373217 x-)

    BalasPadam

Kenapa Selalu Disebut Dan Di Cari... Apa Kehebatannya Pokok Misai Kucing

Info kesihatan Dimana Kehebatannya... Pasti ramai yang sudah ketahui kebaikan herba misai kucing kerana di negara kita sangat popular den...

kursus kedah